söndag, september 14, 2008

Världens bögigaste skivor

Out.com har listat de 100 bögigaste albumen. David Bowie vann med sin Ziggy Stardust-platta, vilket väl inte var någon skräll. Har tre av skivorna på topp-10: Smiths debut och The Queen is Dead samt Madonnas Immaculate Collection. Men var är The Hidden Cameras på listan?! Deras plattor betecknar jag som mina bögigaste, fast de kanske är så givet gay att det blir för mycket, helt enkelt lite väl skriva-på-näsan-bögiga att de diskas. Vilket flera av kommentarerna understryker så känns listan väldigt vit medelålder, då i princip alla Smiths och Madonna-plattor finns med. Skräll: Nirvana är bögigare än Kylie (som otroligt nog inte är med).


Jämarns vad inspirerad jag blev, nu ska jag lyssna på Sade (shah-day) och titta på Stefan Edberg:

2 kommentarer:

Helena Andersson sa...

Haha.. :D Titta på Stefan Edberg.
Du är ju kungen på bloggskrivande! Jag ska fan tipsa alla jag känner om att läsa din.
Apropå det du skrev så är det väl säkert inte lika roligt och inte heller lika politiskt korrekt kanske, att lista de 100 mest äkta bög-albumen. Det är ju alltid lite mer roligt att kalla något bögigt. (?)
Det lever väl fortfarande lever kvar en viss (klart att det gör!) förkärlek till att förlöjliga homosexualitet. Särskilt i kombination med musik och musikutövande.

Erik Söderlund sa...

Tack tack för din otyglade entusiasm! Hidden Cameras, om några, msåte jag säga gör "äkta" bög-album...