söndag, september 02, 2007

Jävla polis!

Nu är det bevisat, även i min lilla naiva värld, att poliskåren är ett pack. Ett pack som inte missar minsta tillfälle att få utöva makt. De är så maktkåta att de griper en oskyldig tunnis som mig som tar en klunk innan han försiktigt och trevligt ställer ned sin öl. Polisen som tog mig var givetvis oresonlig, men det måste förstås poliser vara så jag klandrar honom inte. Det måste vara raka puckar, inget tjafs. Men hans attityd var också präglad av något annat, något som handlar om makt och missbruk. Det verkade som om han hade stånd när han tog mina uppgifter.

3 kommentarer:

Higuita sa...

Jag har alltid velat se en amerikanisering av våra poliskårer här i norden. Då kunde Gunvald slänga sig i väggen.
"Frys, din morskn*llare! Det är jag som är lagen här i gud fördömda YtterPjelax!"

Morris Schaffer sa...

Vad hände? berätta mer..

Anonym sa...

Det är fanimig tragiskt det där att vissa ska missbruka den auktoritet de har. Min bästa vän vart utsatt för det där också. En polis gred honom en kväll när det var ett bråk där han inte ens var med i. Det hela slutade med att min vän fick avslagna tänder och sprucken läpp. Inte så kul kanske, speciellt inte emd tanke på att han inte gjorde nått motstånd alls.. Varför ska det få finnas sånna där inom polisen ?