torsdag, september 06, 2007

Nu kanske ni tror att jag har börjat hata poliser. I helvete heller. Nej, n_å_g_o_n jävla ordning måste det ju vara. Det är för mycket daltande i Sverige. Nog för att en och annan polis vid ett eller annat tillfälle blir drabbad av maktberusning betyder det inte att hela kåren är ett pack, nej, de är ju bara människor av kött och blod, som då och då vill få bekräftelse. De borde ha ännu fler befogenheter. Jag har en bekant som är polis och en annan bekant som håller på bli. Det är reko killar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har aldrig mött en uniformerad polis som inte är fullkomligt psykad, skrikig och inställd på att det finns två alternativ: 1. Alla lyder när jag skriker, eller 2. Jag spöar dem med batongen, alternativt använder min nya fina pepparsprej. De är som krogvakter som bitit av kopplet.

(Poliserna som faktiskt gör något, mestadels utom synhåll och iklädda normala kläder, är å andra sidan ofta ganska viktiga)