fredag, mars 02, 2007

Vägen hem



Åkte hem i morse; kl 08:07 avgick buss 63 från NUS. Det här är min inlandsskildring från bussfönstret:




I New York är taxibilarna gula; I norrlands inland är plogbilarna gula.




En traktor på landningsbanan.




Are you ready for the country?




Klassiska Uno-X, utanför Fredrika, featuring stolpe.
(Notera det förbättrade vädret).




Kultmack nr 2: Statoil i Åsele (där jag bytte buss till 41:an).




På rätt väg - i samarbete med OLW.




Den berömda långsvängen mellan Åsele och Vilhelmina.




Snart framme.




Hemma hemma.

3 kommentarer:

Nicklas sa...

Bussresor är spännande! Jag minns min ljuva ungdom...

Higuita sa...

Ack denna ungdoms minnen.. det är nästan så jag kan höra busschauffören ropa "sitt ner, för helsike".

Anonym sa...

Riktigt schyssta bilder Erik! Blir verkligen snyggt som bildserie, eftersom man ser hur allt blir mer och mer öde... :)