torsdag, mars 01, 2007

Life On Mars

Ny månad och nya reflektioner rusar från bloggens huvud.

Min VFU är över för denna gång. Detta var min bästa praktikperiod hittills! Klar etta på min VFU-lista. Det kändes som att pusselbitarna föll på plats, som att hjulet äntligen uppfanns, som att framtiden visade sig från sin ljusa sida. Ja, i alla fall mestadels av tiden. Och faktumet att jag använde ett Seinfeld-avsnitt för analys under en av mina lektioner satte pricken över i (ja, så barnslig är jag ju). Ändå känns det skönt att nu, efter tre veckors verklighet, återgå till universitetets flyktiga vardag, trots att den är CK2-infekterad.


***

Ämnen i korthet:

- Februari var min tredje mest produktiva bloggmånad någonsin, får se hur denna månad svarar på en sådan kreativ boom.

- Angående James Morrison-tipset från Maria S: Jag har lyssnat på skivan nu och är inte helt såld på den mannen. Gillar "Under the influence", "Wonderful world" och den där låten jag hört på radion. Det är bra låtar, men inget jag blir upp över mina öron över. Det är för mycket soul för min smak, antar jag. Vet inte vad jag ska tycka om hans heshet riktigt, i ena stunden känns den rätt, i andra påklistrad.

- Joinade Vilhelmina Vikings på deras bortaturné här i Umeå i lördags. Vi förlorade båda matcherna, först 7-11 mot IF Vildmännen, sedan samma siffror mot Thoréngruppen. Det positiva, för egen del, var att jag nätade 4 gånger i den senare matchen. 4 mål mot serieledarna i division 4 trodde jag aldrig att jag skulle mäkta med! 3 av målen gjordes från Holmström-position, alla med Brett Hullsk precision :D.

- Todd Field är äntligen tillbaka, med mer amerikansk medelklass på film. Och med Jennifer Connelly i rollistan. Kan det bli annat än riktigt, riktigt bra?

Inga kommentarer: