söndag, mars 04, 2007

Taksnöskottning, Talladega Nights, skidåkning & en full Andrea Reuter



I fredags stod taksnöskottning på schemat. Vid sådana tillfällen blir man barn på nytt; givetvis måste man ju hoppa ner från taket och landa i den nyligen nerskottade snön, som gjort snödrivorna ideala för just sådana aktiviteter.

- - -

Talladega Nights: The Ballad Of Ricky Bobby, med Will Ferrell som korkad Nascar-förare, var förvisso ojämn, men stundtals gapflabb-rolig. Dumkul, i sann Ferrell-anda. Men det som höjer filmen är Sasha Baron Cohen, som spelar ett franskt formel 1-homo. Han är helt lysande och stjäl varenda scen han är med i. Även den amerikakritik som finns i filmen gör den nog så sevärd.

- - -

I morse, mitt under pågående Vasalopp, ville jag inte vara sämre utan snörade på mig pjäxorna, stack runt knuten och åkte elljuspåret. Under den sista kilometern kom ett rådjur skuttandes över spåret framför mig. Jag följde det med blicken och filosoferade: "Människan och naturen i samspråk". Sedan ramlade jag i en uppförsbacke.

- - -

Helgens TV var inte Melodifestivalens andra chans, nej, det var "TV om TV" på TV 400 (en kanal som Gud annars glömde). Ett program där programledare och gäster sitter och super och snackar aktuella TV-program. I fredagens avsnitt fick vi se ingen mindre än Filmkrönikans Andrea Reuter i soffan, smått drucken. Hon hann bl.a. såga den amerikanska rocksåpan Rockstar Supernova ("det är ju skitdååligt!!!") och hylla filmen Zoolander ("världens bästa film!").


1 kommentar:

Morris Schaffer sa...

det förvånar mig inte att Reuter tycker om Zoolander, suck.