måndag, juni 23, 2008

I don't know Butchie, instead

Fortet måste säkras. Det fixar jag, som vanligt; fortet är säkrat. Slutet är nära. Solen gick ner bakom min vänstra axel. Vissa saker vet jag och andra inte. Nu kluckar diskmaskinen: vågor skapas men bryts lika snabbt. Surfandet är slut för idag - de sista tre avsnitten väntar imorgon. Det har regnat till och från, strålande sol däremellan, rätt ambivalent. Men det är bra med variation. God söndag. Variation - det är bra. När man börjar med att gå via elljusspåret till Statoil för att köpa Ben & Jerrys och inget mer, har man receptet på det som är bra. Jag köpte Ben & Jerrys och inget mer. T köpte också men bara en burk blev det för honom (två för mig). Jag vet inte han kanske skulle köpt någon annan smak istället. Eller haft en extra, för han blev lite besviken på sin enda. Men det blev bara en burk för honom. Det var vita björnar från Alaska i den. Jag vet inte han kanske skulle köpt någon annan smak istället. Sedan blev det John from Cincinnati-maraton, för man var ju tvungen att komma i fas med avsnittet som sändes senare på kvällen, mitt under brinnande EM-kvartsfinal mellan Italien (som tyvärr hade för dåliga straffläggare!) och Spanien (som ska dö!). JFC är fantastiskt och skumt. Surf noir med en efterbliven Jesus i 50-talsfrilla. John kan vara den största teveseriekaraktären sedan Dale Cooper, men jag säger inget mer utan stannar vid kan. Vissa saker vet jag och andra inte. JFC är fantastiskt och skumt och känns Gus Van Santigt. John, karaktären, är fascinerande och rymmer så mycket. Det är bra med variation: sedan gick jag into the wild igen, runt elljusspåret. Man behöver en paus ibland. Efter det Brie de Sunco, på kex. Kanoners. Matchen gick till straffar och John till nr 7. Slutet är nära. God natt.

1 kommentar: