tisdag, mars 06, 2007

Obligatoriskt test

Via bloggvägen hittade jag ett askul test på DN: "Vilken biotyp är du?". Här hittar du det. Fick flest B och blev reducerad till följande stereotyp:

"Du är intellektuell. Du skriver insändare om förflackningen av P1 och tyckte att Lukas Moodyssons "Container" var publikfriande. Fester livar du upp genom att recitera Ingmar Bergmans "Aus dem Leben der Marionetten". Du har portats från Cinemateket efter att ha kallat dem "Hollywoodhoror"."

Haha, njaa stämmer väl inte riktigt, men jag vet EN som det bör stämma in bättre på.

Höll annars på skratta ihjäl mig av följande pretto-svarsalternativ, på frågan om vad Göta Kanal 3 ska handla om:
"Janne "Loffe" Carlsson försluts i betong och sänks till botten av Östersjön. Sedan återberättar den tyske konstnären Joseph Beuys handlingen i de första två filmerna för en död hare."

4 kommentarer:

Nicklas sa...

Damn it! Jag råkar alltid ut för samma sak, nämligen att det blir oavgjort mellan de två bästa alternativen, och jag kan ju inte ändra åsikt bara för den sakens skull. Man kanske får välja vilken bokstav man tillhör...

Erik Söderlund sa...

Nee, du får skapa en kombo av facits två alternativ.

Higuita sa...

Det skulle onekligen vara en riktig höjdpunkt att se Loffe Carlsson ta båten till Falkenberg, där han odlar grungeskägg, äter magic mushrooms och stoppar ett hagelgevär i munnen. Men det blir antagligen den sista uppföljaren...

Morris Schaffer sa...

att kalla cinemateket hollywoodhoror är väl lite att ta i? Såg en 3 1/2 lång pretentiös japansk nyå-vågen film där igår. Den fick mitt ris att koka över, så att säga.