söndag, augusti 21, 2005

Back in town

Samtidigt som jag anlände till Ume, i fredags, kom sommarvärmen tillbaka. Är det ett tecken måntro? Det får framtiden utvisa. Hursomhelst känns det härligt att ha uppgraderat lägenheten en smula. Här står nu en ny fet CD-hylla som tar bördan från sitt mindre syskon. Sedan har gamm-PC:n åkt ut till förmån för Macen. Vad säger man om det? Äntligen (dock inte Gert Fylking vid Akademien-ironiskt)!

Ernst-vibbarna var påtagliga när jag skruvade ihop hyllan; det blev så mycket sommartorpskänsla det kan bli i en lägenhet på 29 kvadrat.

Var på stan och shoppade i några timmar igår, blev trött som fan. Att gå omkring i några sport- och klädaffärer är jobbigare än att springa ett par mil i skogen. Knepigt det där...citylivet kräver sin träning.

När jag sedan låg utmattad i soffan hörde jag sånger från den andra våningen. Min granne Pianomannen (av vilken jag dagen innan erhållit ett CDON-paket) var igång igen. Alltmedan tonerna överfördes genom hans golv, mitt tak och vidare till mig blev jag varse om melodins budskap: Att jag är välkommen tillbaka till Rågången 1 B.

Inga kommentarer: