söndag, mars 22, 2009

Kaliforniendrömmen



Jag tänkte vår, drog in 42 Beach Boys-låtar i iTunes och tänkte till och med sommar. I samma veva fick jag inspiration till en uppdatering av designen. Jag tänkte det det var dags för något ljusare och piggare (även om förra innehöll mycket action). Så härmed presenteras ett nytt blogghuvud, som baseras på mina Beach Boys-reflektioner, Segas underbara typsnitt och min återkommande lego-nostalgi.

***

Som bonus listar jag några favoriter när det gäller låtar med Kalifornien-tema:

California Girls / Beach Boys
Big Sur / The Thrills
California Love / 2pac & Dr. Dre
A Long December / Counting Crows
California Dreamin' / The Mamas & The Papas
Santa Cruz / The Thrills
La Cienega Just Smiled / Ryan Adams
California Blue / Roy Orbison
Goodnight California / Kathleen Edwards

Inga kommentarer: