fredag, maj 02, 2008

Det finns en nackdel med att ha ny fetingkamera (ett hopp från 4 till 12 megapixlar). Min stackars Mac är på gränsen till härdsmälta när ett gäng bilder, säg 80 st, överförs till iPhoto. Själva överföringen av bilderna går oväntat snabbt men när de väl är inne, ja, då snackar vi kåda i systemet. Gosh! Men det är nog mer iPhotos fel än datorns. Fattar inte varför jag använder det fortfarande...det är muppigt och verkar gjort för att gå segt. Nä nu måste jag se över mina rutiner, för jag vill inte ha nåt Kinasyndrom.

- - -

Popvåren '08 fortsätter hålla fanan högt:

Martha Wainwright - Bleeding All Over You
Kelley Polar - Entropy Reigns (in the Celestial City)
The Last Shadow Puppets - My Mistakes Were Made For You
Death Cab For Cutie - I Will Possess Your Heart
Kathleen Edwards - Buffalo
Alf - I Städerna Och Byarna
Pacific - Sunset Boulevard
Ida Redig - Alone

!

Inga kommentarer: