torsdag, januari 31, 2008

Högoddsig kombo



Mer country är vad som gäller i dagsläget. Precis när jag står så att båda benen till hälften sjunkit ner i countryträsket så börjar Jill Johnson sjunga på radion. Jill Johnson - Sveriges Shania Twain alltså. Kanske borde jag flyta upp lite ur träsket nu, känna avsmak och gå tillbaka till Stone Roses istället. Men det händer inte. För låten som spelas har ytterligare en dimension. Det är Nina Persson, som duetterar med Jill. Helt oväntat och väldigt trevligt, enligt undertecknad. Låten är en cover på Dolly Partons "Why'd You Come In Here Looking Like That". Sanslöst upplyftande, utan att bli påfrestande. Det är fan en bedrift.

Att jag klankar ned på Jill solo är knappast en överraskning för er läsare, jag menar enligt mina principer är hon lite för mycket...Bingolotto. MEN, till Jills försvar måste följande faktum understrykas: Jag skulle sju dagar i veckan välja Jill före en sån som Lars Winnerbäck (blekfet svensk G.W. Persson-stämmig rock med Springsteen-komplex, blah).

Inga kommentarer: