söndag, juli 08, 2007

A rush of blog to the head.

Undrar om jag ska skriva ett inlägg i bloggen*. Morsan har semesterlånat min kamera så jag kan inte lägga upp någon ny fräck bild, men jag har ju tänkt minska antalet bildinlägg eftersom det skapar lång laddtid (?) och onödigt lång sida så det kanske är lika bra ändå, att bara förlita sig på text. Det har varit riktigt uselt väder de senaste dagarna, så jag befinner mig ständigt inomhus och känner rastlösheten brusa upp som C-vitamintabletten i vattenglaset. Härligt att Federer vann idag måste jag säga. Jag gillade att se när han inför en applåderande Borg kunde tangera dennes rekord på fem raka Wimbledontitlar. Jag gillade också hur Federer klagade på Hawkeye-tekniken; det skapas en nerv när de stora genierna visar sig i obalans - man finner det mänskliga under allt det maskinella och den oerhört proffsiga ytan. Herregud vad trött jag är på att höra mitt iTunes spela upp Brendan Bensons Life In The D, shuffle är onekligen stört (men jag har ju så få låtar på denna dator så det är väl inte så konstigt att jag får uppleva upprepningens cancer). Imorgon ska jag gå till folkbiblioteket och låna en eller två Austerböcker, kanske också något ur William S Burroughs cut-up trilogi. Det tror jag kan smaka, liksom kvällsmackan, som är nästa anhalt. Dags att publicera.


*Jag vet inte, men jag tror inte jag har något vettigt att säga, känner mig sådär tom som man kan göra en slapp sommar. Ett inlägg skadar väl aldrig men det vore ju trevligt om man fick till nåt intressant, inte bara det vanliga dravlet. Eller är jag bara onödigt självkritisk nu? Jag menar, detta är en BLOGG för christs sake, skippa pretentionerna. Det jag vill poängtera, tror jag, är att man måste vara medveten, man får inte vara aningslös. Just det. Det är väldigt viktigt. Vad fan svamlar jag om?

Inga kommentarer: