söndag, november 26, 2006

Har blivit påverkad av bekanta bloggare, så nu fyller även jag i detta formulär:

1. En film som förändrat mitt liv
Så här på rak arm: Taxi Driver, Magnolia, American Psycho.

2. En film jag ser mer än en gång
Finns många, nämner en: High Fidelity.

3. En film som fick mig att skratta
Fletch, En gång till Sam, The Big Lebowski, Midnight Run.

4. En film som fick mig att gråta
Erkänner: blir alltid rörd av slutet på Spiderman (första).

5. En film jag önskar hade gjorts
Once Upon A Time In Vilhelmina.

6. En film som inte borde gjorts
Kjell Sundvalls samtliga filmer efter Jägarna.

7. En film jag nyligen sett
Grizzly Man. Werner Herzog har visat sig skicklig när det gäller dokumentärbiografier (se: Min Bäste Ovän). Pretentiös på ett bra sätt. Mycket sevärd.

8. En film jag tänkt se härnäst
Little Miss Sunshine.

Inga kommentarer: