fredag, februari 17, 2006

OS vs Hemtenta



Den senaste sjudagarsperioden har helt klart varit tuff. Inledningsvis var utsikterna goda; min hemtenta och TV-tablån startade med exakt samma förutsättningar. Inga skador eller dylikt var att rapporta; absolut inga ljumskproblem. Men från att ha kämpat sida vid sida i vad som i teorin såg ut som en jämn kamp har OS-sporten under veckan både gjort ett ryck och dragit ifrån mina språkhistoriska uppgifter. Mycket tack vare de makalösa sprintstafettgulden och Pejas killerblick på curlingbanan.

Ett tag såg det riktigt illa ut - ja, i onsdags började ju hockeyn med allt vad det innebar - men mina papper lyckades efter en nattlig spurt gå i mål cirka fyrtiofem minuter innan 12:00 idag. En respektabel tid och med god marginal till kraven från våra kursansvariga. Hur känns det måntro? Nääe men...jag är helnöjd. Jag tackar Christian Bäckman, vars fumlande i gårdagens match mot Ryssland gjorde att jag, för en stund, fick nog och valde att stänga av teven och istället fokusera på mina uppgifter.

Inga kommentarer: